Spirulina Besin Desteği
Kullanım Önerisi:Besin takviyesi olarak günde 3-4 tablet, tercihen yemeklerden önce kullanılması önerilir.
Ambalaj:
90'lık cam şişede
Ürün Formu:
Bitkisel Kapsül
İçindekiler:
Her kapsülde 500mg Spirulina platensis.
Spirulina, özel havuzlarda yetiştirilip yıkandıktan sonra hiçbir kimyevi işleme tabi tutulmadan kurutulup kapsül halinde paketlenmektedir. Ürünlerimizin kimyasal ve mikrobiyolojik analizleri Çukurova Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Mikrobiyoloji Kalite Kontrol ve Analitik laboratuarında yapılmaktadır.
Önemi
- Yüksek oranda E vitamini, beta-karoten, fikosiyanin, GLA ve klorofil içeren doğal bir besindir.
- Doğadaki en zengin B12 kaynağıdır.
- Omega3 ve Omega6 yağ asitleri içermektedir.
- Ispanaktan 58 kat fazla demir içerir.
- Ağırlığının %1'ini en önemli doymamış yağ asidi olan GLA oluşturur.
- Doğadaki en zengin antioksidan kaynaklarından biridir.
Faydaları
- İçeriğindeki fikosiyanin, alfa linolenik asit (ALA), beta-karoten, vitamin C, E ve mineraller ile bağışıklık sisteminin desteklenmesine yardımcı olur (antioksidan). Ref: (6)(7)(8)(9)
- İçeriğindeki doğadaki emilimi en kolay +2 değerlikli demir ile kadınlarda sıklıkla görülen demir eksikliğinin giderilmesine yardımcı olur (anemi). Ref: (1)(2)
- İçeriğindeki yüksek değerde ve oranda protein, beta-karoten, vitamin ve mineraller ile yaşlanma etkilerinin geciktirilmesine yardımcı olur (anti-aging). Ref: (4)(8)
- İçeriğindeki fikosiyanin ve GLA ile tansiyonun dengelenmesine, kolesterol ve kan şekerinin normal seviyede tutulmasına yardımcı olur. Ayrıca GLA'nın diyabetik komplikasyonlarda umut vaad ettiğini gösteren pek çok hayvan ve insan çalışması bulunmaktadır. Ref: (3)(4)(5)(8)(10)(12-15)
- Dikkat eksikliği ve hiperaktivite (ADHD) ile ilgili olarak yapılan çalışmada GLA ve çinkonun bu konuda önemli bir yer tuttuğuna işaret edilmiştir. Ref: (16)
- Enerji destekleyici doğal bir besin kaynağıdır. Ref: (17)
- Omega3 yağ asitlerinin antidepresan etkisi ile ilgili olarak yapılmış anlamlı bilimsel veriler mevcuttur. Ref: (11)(18)(19)
Ürünün yararı geleneksel kullanım ve literatüre dayanmaktadır. Tıbbi müstahzar olarak değerlendirilmemiştir.
Kaynakça:
(1). K.Takemoto, et al. 1982 Saitama Medical Collage Japan
(2). P.Johnson and E. Shubert 1986 Pub in Nutrition Research Vol.6, 85-94 USA
(3). Department of Applied Life Science, Faculty of Applied Biological Sciences, Gifu University, Gifu 501-1193, Japan and Dainippon Ink and Chemicals, Chiba 290-8585, Japan
(4). Harald W. Tietze, 2004Micro Food, Macro Blessing, Forth Eddition 47-50 Australia
(5). The Indian Journal of Nutrition & Dietetics 1999 Mar;36(3):63-6
(6). UC Davis,. Spirulina Boosts Immun System December 1, 2000 Sacramento, California-USA
(7). M.Quereshi, et al. A
ugust 1994 Poultry Science Assoc. Dept. of Poultry Science, Nort Carolina State, NC. Pub in Journal of Poultry Science Vol 73, s1p. 46 USA (8). Robert Henikson 1993 Pub by Ediciones Urano, Barcelona Spain (Microalga Spirulina) Oikos Pharmaceuticals Espana.
(9). Effects of polysaccharide and phycocyanin from Spirulina on peripheral blood and hematopoietic system by Zhang Cheng-Wu, et al. P.58 April 1994 Nanjing Univ. China
(10). Takai, Y. et al. Effect of water soluble and insoluble fractions of spirulina over serum lipids and glucose resistance of rats. J. Jap. Soc. Nutr. Food Sci. 1991, 44: 273-277.
(11). Horrobin, D.F. The possible roles of prostaglandin E1 and of essential fatty acids in mania, depression and alcoholism. Progress in Lipids, 1981. Vol 20, 539-541. Horrobin, D.F. Loss of delta-6-desaturase activity as a key factor in aging. Med Hypotheses, 1981, 7:1211-1220.
(12). Jack AM, Keegan A, Cotter MA, Cameron NE. Effects of diabetes and evening primrose oil treatment on responses of aorta, corpus cavernosum and mesenteric vasculature in rats. Life Sci 2002;71:1863-1877.
(13). Simoncikova P, Wein S, Gasperikova D, et al. Comparison of the extrapancreatic action of gamma-linolenic acid and n-3 PUFAs in the high fat diet-induced insulin resistance. Endocr Regul 2002;36:143-149.
(14). Suresh Y, Das UN. Long-chain polyunsaturated fatty acids and chemically induced diabetes mellitus. Effect of omega-6 fatty acids. Nutrition 2003;19:93-114.
(15). Horrobin DF. The use of gamma-linolenic acid in diabetic neuropathy. Agents Actions Suppl 1992;37:120-144.
(16). Arnold LE, Pinkham SM, Votolato N. Does zinc moderate essential fatty acid and amphetamine treatment of attention-deficit/hyperactivity disorder. J Child Adolesc Psychopharmacol 2000;10:111-117.
(17) Seshadri and N. Jeeji Bai. 1992. Pub. by Shri AMM Murugappa Chettiar Research Centre (MDRC), Photosynthesis and Energy Division, Tharamani, Madras, 600 113, India.
(18). Higher dietary intake of long-chain omega-3 polyunsaturated fatty acids is inversely associated with depressive symptoms in women. Colangelo LA, He K, Whooley MA, Daviglus ML, Liu K. Nutrition. 2009 Feb 3. [Epub ahead of print]PMID: 19195841 [PubMed - as supplied by publisher]
(19). Biological mechanism of antidepressant effect of omega-3 fatty acids: how does fish oil act as a 'mind-body interface'? Su KP. Neurosignals. 2009;17(2):144-52. Epub 2009 Feb 4. PMID: 19190401 [PubMed - in process]